sEtIap InSaN mEmPuNyAi SeKePiNg HaTi.. HaRgAiLaH..

sEtIap InSaN mEmPuNyAi SeKePiNg HaTi.. HaRgAiLaH..


Tuesday, October 31, 2006

hari rayaku

hari ni last dlm blan oktober... dah 8 syawal bg yg buat puasa enam, hari ni mereka dah leh raya. siapa yg baru bermula eemm..kira sendiri le heheh... aku maby mgu depan kot puasa coz skang keadaan x mengizinkan.

raya tahun ni aku rasakan seperti ada kelainan sikit dlm hidupku. kehadiran dia mengubah sedikit cara rayaku walaupun x byk berubah. tp sekurang2nya pd mlm raya dia tel ucap selamat hari raya seperti hasratku yg terdahulu2. hampir 2 kali raya harapanku utk beraya dgn org tersyg x tercapai. alhamdullilah kehadiran dia (org baru heheh..) satu rahmat rayaku tahun ini. wlwpun dlm kegembiraanku itu aku bersyukur masih berpeluang beraya dgn mak n adik aku yg tersyg dan ditambah seorg lg dlm hidupku.
satu kejadian yg x dpt diduga pada 29/10/2006 (ahad) adik aku xcident lepas balik dr solat subuh n isi minyak. motornya tergelincir coz jln licin. mlm tu pun hujan lebat. dah ditakdirkan dia jatuh n mujur xde kenderaan laju masa tu. alhamdullilah dia x cedera teruk, otot pergelangan tanggan dia koyak. skang mati kutu dia duduk umah je ngan mak aku. ada khidmahnya juga kalau tak....hemmm.. dia asyik merayap je, bukan reti nak duduk umah. tp aku bersyukur sgt2 dia x apa2. harab2 semua tu jd pengajaran n muhasabah diri utk dia.

Ya Allah...
hambaMu ini bersyukur atas rahmatMu
Kau luaskanlah rezekiku ini
Kau perkukuhkan yg terbaik ini utk hambaMu...
sesungguhnya hambaMu ini tidak berdaya tanpa keizinanMu...

No comments: