sEtIap InSaN mEmPuNyAi SeKePiNg HaTi.. HaRgAiLaH..

sEtIap InSaN mEmPuNyAi SeKePiNg HaTi.. HaRgAiLaH..


Tuesday, October 17, 2006

AlaHAi KeREtakU...

Ahad ari tu aku nak g pasar ramadan bangi dgn mak n adik aku, sambil2 tu singgah le kat warta kejap ke tgk2 kalau ada kerepek utk raya nanti. Terperanjat aku bila adik aku bg tau tayar ketaku pancit giler.. alamakkk mcmana ni ada ke kedai tayar bukak ari minggu ni. Adik aku try bawa ketaku ke kedai tayar yg dekat dgn umah. Alhamdullilah kedai tu bukak. Check punya check ada paku panjang giler (agaknya kalau cucuk belakang pontianak jd org kot heheh...). RM5 aku kena, oklah tu xlah mahal sgt. Org kedai tu ckp tayar aku ni pun dah kena tukar semua ni, bahaya kalau jln jauh. Memang niat hati nak tukar pastu nak servis keta sekali eemm..kena tgu gaji le gamaknya tu.


Itu kesah ari ahad, cite ari ni lak....pg2 td nak g keja sekali lagi tayar aku pancit lagi. Tempat yg sama lak tu. Hangin satu badan aku. Hari ni pun memang aku nak suruh adik aku g servis keta sambil tu tukar tayar sekali. Mcm tau2 je. Adik jiran aku ada tumpang aku g keja so ari ni terpaksalah ganggu kakak dia tdo. Minta tlg anta g keja. Adik aku lak g pump tayar keta dulu sementara nak tgu kedai bukak.
K.Ngah anta aku n Niza g keja, sebelum tu singgah le bank ambik duit dulu. Punya kalut sgt aku pg td sampai lupa nak capai kunci ofis n name tag aku dlm keta.
Ni x tahulah apa kisah ketaku n adikku..... aku tgu dia tel le bg tau kisah seterusnya.

Alahai ketaku..nak raya2 ni mcm2 ko buat perangai...

No comments: