sEtIap InSaN mEmPuNyAi SeKePiNg HaTi.. HaRgAiLaH..

sEtIap InSaN mEmPuNyAi SeKePiNg HaTi.. HaRgAiLaH..


Thursday, January 11, 2007

selagi daya ku...

bismillahirahmannirahim....
coretan pertama 2007 selepas pembukaan....
sebelum hadirnya 2007, aku telah buat satu perkara yg aku sendiri pun tidak sangka yg aku akn buat. selama ini aku terus menanti hingga pd 27/12/2006 aku tersedar dan pd 29/12/06 aku tekad lakukan perkara tu... suspennnnn...


29/12/06 (8.30 pg) aku serahkan bungkusan kpd PAR di ofis ku utk buat pos laju. utk siapa dan apa kdgunan bkusan itu???. utk seseorg yg selama ini aku kenali tp tiba2 dia mendiamkan diri dan kandungan bkusan itu adalah brg2 yg pernah aku belikan utknya. hasrat ingin berikan sendiri kpd tuan empunya...tp apakan daya dia mendiamkan diri. hanya itu saje cara yg aku mampu lakukan.


seminggu berlalu, tanpa berita sama ada bkusan itu diterima atau tidak. pd 4/1/06 aku dpt msg YM dr dia, terima kasih dan dia ceritakan segalanya kpdku apa yg berlaku. x tahu apa lg yg aku ingin katakan kerana setelah itu dia mendiamkan diri lg.
puas aku hantar msg YM tyakan kabar...tetap membisu. dan hari ini dia online..aku try tegur. diam dan terus hilang. aku dah hilang segala daya yg aku ada... apa lg yg perlu aku lakukan. selama ini aku usaha utk terus bertyakan kabarnya. mendiamkan diri..itu jwpan yg aku perolehi.
sekiranya x mahu bg tau lah..., selama ini aku x pernahlah menolak secara kasar atau mendiamkan diri kpd sesiapa yg ingin berkwn lebih serius. kami masih terus berkawan. tp lain kpd yg selalu ingin berkwn ngan ku dan aku terima dia, mereka sering mendiamkan diri. maby betul kata pujangga "Selalunya orang yang kita sayang,suka membuatkan kita dalam keadaan teruji".


selagi aku terdaya aku akan ikhtiyar, andainya dah hilang daya biarlah aku berhenti. aku berhenti bukan bermakna aku kalah tp aku berhenti sekurang2nya aku telah berusaha bukannya hanya mendiamkan diri memainkan perasaan org.

1 comment:

Unknown said...

biarkan apa yang dia nak buat pada kita. ALLAH maha adil. suatu masa kelak, pasti dia akan terima balasan atas apa yang dia lakukan pada akak. hidup ni macam roda, ada masa kita di atas, ada masa kita dibawah.