sEtIap InSaN mEmPuNyAi SeKePiNg HaTi.. HaRgAiLaH..

sEtIap InSaN mEmPuNyAi SeKePiNg HaTi.. HaRgAiLaH..


Monday, November 10, 2008

hilang idea dah ni..

salam semua.. eemm nak ngadu kat sape hal ni pun x tau, coz kalau ckp pun org x faham sebab x mengalamikan.. so kat cni jelah luahan ni tercipta. hampir 5 bulan partner aku kat ofis ni dah xde.. boring bangat rasanya. betulah org tua2 ckp kalau kita hidup xde pegangan nilai murni mmg kita jauh hanyut..


dah berlaku depan mataku sendiri.. serba salah aku dibuatnya.. nak ku tegur nanti aku dijadikan musuh.. kalau x tegur aku yg sakit jiwa. terngiayang2 di telinga ni nasihat kda, "jauh mana kau pergi, tgi mana jawatan kau jgn sesekali buang perasaan hormat dan tlg menolong dlm hidup". tp skang ni aku rasa mcm dah xde semua tu. semua buat hal sendiri, ikut kepala sendiri, kalau salah, org tegur x leh terima dan salahkan org lain coz x ajar. mana yg kita ajar yg elok x mau ikut mana yg x elok lak yg diikut. makin lama makin terserlah sifat hipokrit yg selama ini tersorok..


bukan aku minta disanjung setinggi langit, cukuplah dihargai sebagai org lama dan ilmu yg aku berikan. susah sgt ke utk rasa dihargai kalau perkara tu baik.kenapa hal yg x elok disokong tp hal yg elok terlepas pandang..

No comments: