sEtIap InSaN mEmPuNyAi SeKePiNg HaTi.. HaRgAiLaH..

sEtIap InSaN mEmPuNyAi SeKePiNg HaTi.. HaRgAiLaH..


Thursday, September 28, 2006

ku mohon


Setiap hari kumohon
Agar Kau sentiasaMemberiku ketenangan dalam hati... kekuatan
Menempuh segala dugaan yang mencabar ini
Pasti punya ertinya
Engkau beriku harapan
Menjawab segala persoalan
Hadapi semua dengan tenang

Dengan merasa kesyukuran
Ku doa Kau selalu
Mengawasai gerak-geriku
Berkatilah ku penuh rahmat dari Mu

Oh Tuhan terangkan hati dalam sanubariku
Oh Tuhan ku berserah segalanya kepadamu
Agar jiwaku tenang dengan bimbingan Mu selalu

Ada kalanya ku merasa hidup ini seperti kaca
Jikalau tidak bersabar
Hancur berderailah akhirnya
Tabahkanlah hatiku
Melalui semua itu... Ooh...
Kuatkanlah
Cekalkanlah diriku

Curahkanlah nikmatMu pada hidupku

bila dengar lagu ni mengigatkan aku pd kisah dulu, cinta yg pernah aku berikan dulu rupa2nya seperti mencurahkan air ke daun keladi. dengan lagu inilah aku bangun semula.

bila bertemu sekali lagi dgn seseorg yg aku rasa serasi, aku teruskan persahabat itu. tp itu semua dah ditakdirkan "ku sangkakan cerah hingga ke ptg, rupanya hujan di tgh". sekali lagi aku diuji dan lagu ini jugalah menjadi penyokongku.

kini...aku masih mencuba..terus dan terus mencari. sekiranya diizinkan Allah bertemulah aku dgn sesorg yg telah ditakdirkan utk ku. bukan harta dunia semata2...cukuplah dgn keselesaan yg mampu.

semua org impikan yg terbaik...begitu juga aku...

"Ya Allah...
Kau kurniakanlah yg terbaik buat diri hambaMU ini
dan
biarlah dia lebih baik dari yg terdahulu"
amin......

No comments: